Ini kisah macamana aku jumpa benda alah tu



Satu hari masa aku tengah lepak kat depan tv, ada rancangan TV-Alhijrah segmen Assalamualaikum. Alaa yang pagi-pagi tu.

Aku jumpa produk Glutab dari Fereena Beauty.



Melalui pembacaan aku, produk ni mengandungi Glutathione. Apa tu?
.
Aku yang rajin ni pun buat la research sikit.


Meh aku explain sikit. 

Glutathione ni memang ada semulajadi dalam badan kita. 

Tapi bila melewati usia 20 tahun Glutathione ni semakin berkurang

Racun, 

sinar UV, 

keletihan,

stress, 

penuaan dan 

merokok juga antara sebab Glutathione ni makin kurang.


Apa kegunaan Glutathione ni?
.
Antara yang utama adalah sebagai agen pemutihan kulit semulajadi.  

Ia berperanan menukarkan eumelanine atau pigmentasi gelap kepada phaeomelanin atau pigmen yang lebih cerah. Jadi bila banyak pigmen cerah, kulit kita pon bertambah cerah. Got it?


Selain itu, ia juga sebagai agen anti penuaan sebab ia diperlukan dalam pemecahan lemak dan metabolisma. Jika Glutathione tidak cukup dalam badan, sel akan cepat mati dan membuatkan sesetengah orang kelihatan lebih tua dari usia sebenar.



Glutahione juga bagus sebagai agen anti-oksidan. Maksudnya dia bertugas untuk memproses toksin di dalam badan agar dapat dikumuhkan dengan mudah dari badan.


Eh menarik ni, selain muka cantik, badan aku pon akan makin sihat. Sape tak nak kan?



Soalan seterusnya yang bermain dalam kepala aku,


KAT MANA NAK DAPATKAN GLUTAB?


Aku jumpa KAT SINI



Comments